Utvärdera

Att utvärdera är en nödvändig och viktig del i att utveckla föreningens verksamhet samt för fortsatt utveckling och förbättring av det man erbjuder.

För att underlätta utvärdering gällande barn och ungdomsverksamheten presenteras här nedan ett färdigt material för utvärdering som med fördel kan användas när ni genomfört en orienteringskurs för barn och unga.

Föreningens utvärdering av ungdomsverksamheten

Dokumentet innehåller en sida med korta instruktioner och en sida för utvärdering som skrivs ut i det antal man behöver.

Utvärdera materialet
Utöver det finns även en utvärdering av själva materialet och konceptet för Orienteringskurserna där Svenska Orienterings förbundet tacksamt tar emot feedback från alla som nyttjat hela, eller delar av materialet. Den här utvärderingen görs genom att fylla i ett infogat Googleformulär här på hemsidan (länk nedan) och besvaras med fördel av en eller ett par ansvariga ledare.

Utvärdering av materialet för orienteringskurser orange och violett